وبلاگ هدایای تبلیغاتی

تاریخچه هدیه تبلیغاتی و رشد و توسعه آن

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

در دنیای امروزی که به نام دنیای تبلیغات مطرح می‌شود، مهم‌ترین عنصر برای جذب مشتری و کسب سود بالا تبلیغات است. در تبلیغات بکارگیری هدایای تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک نکته ارزشمند در مسیر تبلیغات شرکت‌ها یا سازمان‌ها لحاظ گردد و موجب رشد و توسعه در فعالیت آن‌ها گردد.

چرا هدایای تبلیغاتی؟

اهدای هدیه تبلیغاتی با اهداف مختلف نظیر مطرح کردن برند، معرفی نمودن خدمات یا محصول، قدردانی از مشتریان وفادار و فعلی، تبلیغ سازمان یافته در شیوه‌ای نوین و مؤثر، جلب توجه مشتریان جدید، خلق نگرشی مثبت در مخاطبین و غیره انجام می‌گردد.

مسلماً هرچه در طراحی هدیه تبلیغاتی از خلاقیت و ابتکار استفاده شود، اثرگذاری بیشتری را در ذهن مشتریان خواهد داشت.

در فرآیند بازاریابی و رفع مشکلات مربوط به آن، تبلیغات حرف اول را می‌زند به خصوص اگر تبلیغات همگام با بهره‌گیری از هدیه تبلیغاتی و ابزارهای آن همراه باشد، موجب اتصال حلقه‌های ارتباطی تولیدکننده و مشتریان به یکدیگر شده و به تدریج تداعی کننده آن محصول و خدمت می‌گردد.

هدیه تبلیغاتی در چند دهه اخیر صنعت بازاریابی را دچار تحولی بی‌نظر ساخته است

هدیه تبلیغاتی راه ارتباط با مشتری

هدیه تبلیغاتی را می‌توان بخشی از استراتژی بازاریابی به شمار آورد که بهترین راه ارتباطی با مشتریان بالفعل و بالقوه می‌باشد.

استفاده از تبلیغاتی همراه با هدیه تبلیغاتی در چند دهه اخیر صنعت بازاریابی را دچار تحولی بی‌نظر ساخته است.

هدف کلی از هدایای تبلیغاتی به مشتریان می‌تواند بر اساس چهار رکن اصلی معرفی، ترغیب، تشویق و یادآوری می‌باشد.

هدایای تبلیغاتی شامل لوازم خاصی با طرح و لوگوی شرکت، نمادی برای مشتریان یا همراه با اطلاعات ارتباطی است. هدیه تبلیغاتی می‌تواند نظیر تندیس، کتیبه، خودکار، فنجان، فلش مموری، کیف و غیره باشند.

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

تاریخچه ریشه‌دار هدایای تبلیغاتی مربوط به اوایل سال ۱۷۸۹ است که ایالات متحده برای برگزاری جشن انتخاب نخستین رئیس‌جمهور خود «جرج واشنگتن» اولین هدیه تبلیغاتی خود را به صورت دکمه‌های یادبودی عرضه داشتند و با گذشت زمان کالاهایی نظیر خط کش‌های چوبی، جعبه کارت، تقویم به صورت هدیه تبلیغاتی در میان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان رواج پیدا کرد.

Jasper Meek را می‌توان پدر هدایای تبلیغاتی دانست؛ زیرا وی خبرنگاری بود که اولین بار با ارائه کیسه‌های تبلیغاتی رایگان حاوی پیام‌های تبلیغاتی، توانست فروشگاه کفش خود به مشتریانش از این طریق معرفی نماید، وی برای ترویج کسب و کارش از این راهکار سازنده استفاده کرد و بدین ترتیب به عنوان پدر محصولات تبلیغاتی شهرت یافت.

در سال ۱۹۰۴ اهدای هدایای تبلیغاتی به صنعت سازمان یافته‌ای مبدل شد و اولین شرکت تجاری متشکل از ۱۲ شرکت تبلیغاتی در این سال تأسیس شد.

در حال حاضر این شرکت تجاری که به شرکت بین المللی کالاها و هدایای تبلیغاتی شهرت یافته است با عنوان PPAI دارای بیش از ۱۰۰۰۰ عضو است و نماینده اصلی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان بیشماری در سرتاسر جهان می‌باشد.

نکته قابل توجه در این سال این بود که آغاز به کار شرکت و اوج فروش محصولات تبلیغاتی با فصل کریسمس همزمان شد و به همین سبب محصولات تبلیغاتی به هدایای تبلیغاتی مبدل شده و به مشتریان و مخاطبین به صورت رایگان اهدا گردید.

بتدریج در سال‌ های ۲۰۰۴ ،۲۰۰۸، ۲۰۱۰ با راه اندازی سامانه‌ های آنلاین حلقه‌ های ارتباطی گسترده‌ تری بین توزیع‌ کننده و تولید کننده در جهان ایجاد شد و قابلیت سفارشات آنلاین، تبلیغات برخط و اهدای هدایای تبلیغاتی ویژه شروع به تغییری بنیادین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *