وبلاگ هدایای تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی چه ارزشی ایجاد می کند

هدایای تبلیغاتی چه ارزشی ایجاد می کنند

برای شناخته شده یک برند یا شرکت در فضای پر رقابت عصر جدید، روش‌های تبلیغاتی زیادی معرفی شده است که یکی از بهترین آن‌ها، ارائه هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی جایگاه خود را در موفقیت یک کسب و کار تثبیت کرده‌اند و در دنیای امروزی هم توسط برندهای بزرگ و کوچک زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ارائه هدایای تبلیغاتی گاهی اوقات ممکن است بحث کسب وفاداری مشتری در میان باشد، گاهی اوقات تشکر از زحمات کارمندان و گاهی اوقات ابزاری برای بیشتر دیده شدن برند باشد. دلایل استفاده از هدایای تبلیغاتی در واقع بسیار زیاد بوده و به دلیل همین مزایای بیشمار محبوبیت زیادی دارند.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

هدیه تبلیغاتی بسته به شرکتی که آن را سفارش داده و هدفی که باید انجام دهد، می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. هدیه تبلیغاتی یک وسیله پر کاربرد روزمره است که با چاپ لوگو یا با درج شعار و … مطابق میل شرکت شخصی سازی می‌شود؛ سپس هر فردی که این هدیه تبلیغاتی را دریافت کند، آن برند را شناخته و در صورت نیاز از خدمات آن‌ها استفاده می‌کند.

هدیه تبلیغاتی می‌تواند هر وسیله‌ای باشد اما برای تاثیر پذیری بیشتر لازم است حتما به کاربرد آن دقت شود. بیشتر اوقات یک کالای تبلیغاتی ارزان به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب می‌شود؛ به همین دلیل است که یک شرکت، حتی با بودجه محدود، می‌تواند هدیه تبلیغاتی را به عنوان روش بازاریابی خود انتخاب کند.

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی

علاوه بر اینکه هدیه تبلیغاتی به عنوان روش بازاریابی موثر شناخته می‌شود، یک ابزار ارتباطی واقعی است که می‌تواند حس بسیار خوبی در مشتریان شما ایجاد کند، بنابراین دلایل زیادی برای انتخاب هدیه تبلیغاتی برای رشد بیشتر کسب و کار وجود دارد.

شناخته شدن برند توسط افراد بیشتر

شرکتی که قصد دارد حتی با بودجه‌ای اندک دیده شود، می‌تواند با یک هدیه تبلیغاتی به این نتیجه دست یابد. هدیه تبلیغاتی تاثیری بزرگی مانند یک بیلبورد یا یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی داشته و به شما این امکان را می‌دهد تا توسط اقشار مختلف جامعه شناخته شوید.

معمولا هزینه تبلیغات در تلویزیون یا در سطح شهر بسیار بالا بوده و هر شرکتی توان پرداخت آن را ندارد اما هدایای تبلیغاتی با هزینه پایین می‌توانند همان اثر تبلیغاتی را بر جای گذارند. با برگزاری یک یا دو کمپین هدیه تبلیغاتی در سال می‌توانید شرکت خود را به مشتریان جدید معرفی کرده و آن‌ها را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

جلب وفاداری مشتریان

یکی دیگر از مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی شما این است که آن‌ها به حفظ مشتریان فعلی کمک می‌کنند. در واقع یک هدیه تبلیغاتی می‌تواند راه بسیار خوبی برای تشکر از مشتریانش برای وفاداری و همراهی طولانی مدت آن‌ها باشد. خرید هدیه تبلیغاتی هزینه زیادی نمی‌طلبد اما باعث بهبود روابط شرکت با مشتریان خواهد شد و علاوه بر آن تعداد مشتریان را افزایش می‌دهد.

شما با دادن یک هدیه کوچک در مناسبت‌های خاص، حس ارزشمندی در مشتریان وفادار خود ایجاد خواهید کرد. فراموش نکنید هدیه تبلیغاتی انتخاب شده باید برای مشتری کاربردی بوده و کیفیت خوبی داشته باشد زیرا امروزه مشتریان غرق در اقلام تبلیغاتی هستند، بنابراین شما باید هدیه‌ای ارائه دهید که شما را نسبت به سایر مشتریان متمایز سازد.

هدیه تبلیغاتی چه ارزشی ایجاد می کنند

هدیه تبلیغاتی می‌تواند به انگیزه بیشتر برای خرید کمک کند.

یکی از کاربردهای هدیه تبلیغاتی، استفاده از آن برای افزایش میزان فروش است. به طور مثال شرایطی را تصور کنید که در آن یک شرکت تصمیم می‌گیرد از هدایای تبلیغاتی برای افزایش فروش خود استفاده نماید.

این شرکت یک هدیه رایگان برای کسانی ارسال خواهد کرد که سقف خریدشان بالای 200 هزار تومان است. این تنها یک مثال ساده از هدایای تبلیغاتی بود که مشتریان را به خرید بیشتر تشویق می‌کند.

البته مراقب باشید هدیه تبلیغاتی انتخاب شده باید به اندازه کافی برای عموم جذاب باشد، در غیر این صورت نمی‌توانید نتایج مورد انتظار را به دست آورید.

تصویر بهتری از شرکت خود ارائه دهید.

کسب ‌و کارهایی که قصد دارند روی تصویر خود در بین مردم کار کنند، می‌توانند به روش‌های مختلفی این کار را انجام دهند و انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب یکی از این ابزارهاست. تصویر شرکت، چه مثبت و چه منفی، می‌تواند کاملاً تحت تأثیر هدیه انتخاب شده قرار گیرد.

به عنوان مثال شرکتی که می‌خواهد تعهد بیشتری نسبت به محیط زیست داشته باشد، می‌تواند وسایل قابل استفاده مجدد یا وسایل ساخته شده از مواد بازیافتی را انتخاب کند.

با این کار به مردم ثابت می‌کند که تعهدش فراتر از کلمات است و از تصویری مثبت‌تر بهره می‌برد.

پیام چاپ شده بر روی یک هدیه تبلیغاتی نیز می‌تواند از نظر معنایی غنی باشد و تأثیر قابل توجهی بر تصویر شرکت خواهد داشت. این موضوع نشان می‌‌دهد به پیام چاپ شده بر روی هدیه باید به اندازه خود آن اهمیت داده شود.

به تبلیغات طولانی مدت برند خود کمک کنید.

در روش‌ های تبلیغاتی مختلف یک بازه زمانی خاص برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و پس از آن عمر کمپین تبلیغاتی به اتمام خواهد رسید. به طور مثال تبلیغات شبکه‌های اجتماعی معمولا 24 ساعت بازدید می‌خورند اما هدایای تبلیغاتی تاثیری طولانی مدت دارند. زمانی که شما یک خودکار به مشتریان خود هدیه می‌دهید، برای ماه‌ ها یا حتی سال‌ ها از آن استفاده خواهند کرد و کمپین تبلیغاتی شما برای طولانی مدت ادامه پیدا می‌کند.

این کار باعث خواهد شد که خود فرد و اطرافیان او نام برند شما را به خاطر سپرده و از خدمات‌تان استفاده نمایند. شما با صرف هزینه پایین بیشترین تاثیر را از کمپین تبلیغاتی خود کسب خواهید کرد؛ البته به شرط آن که کیفیت هدیه ارائه شده بالا باشد و به راحتی خراب نشود.