وبلاگ هدایای تبلیغاتی

نکات کلیدی برای انتخاب هدیه مناسب

نکته خرید هدایای تبلیغاتی

چگونه یک ‌هدیه تبلیغاتی مناسب انتخاب کنیم؟

صاحبان کسب و کار مختلف از ‌هدیه تبلیغاتی مختلفی به عنوان ابزاری مؤثر برای تبلیغات محصولات خود استفاده می‌کنند. در واقع در این شیوه بازاریابی شما که صاحب کسب و کاری هستید با دادن ‌هدایای تبلیغاتی مانند ظروف شیشه‌ای، کیسه، لوازم تحریر، تقویم و سر رسید، ابزارهای نوشتاری و هدایایی دیگر که بر روی آن‌ها لوگو و نشان شرکت شما هک شده است به تبلیغات مؤثر در زمینه کسب و کار خود اقدام می‌کنید. همان طور که می‌دانید این اقلام روزانه توسط مشتریان استفاده می‌شود و به طور غیر مستقیم مشتریان شما با هر بار استفاده کردن از آن‌ها به تبلیغات کسب و کار شما می‌پردازند. در این مطلب قصد داریم شما را با ۷ نکته‌ ای که باید بدانید چگونه یک ‌هدیه تبلیغاتی مناسب انتخاب کنیم آشنا نماییم پس تا آخر مطلب همراه ما باشید.

۱- انتخاب لوگو و آرم مناسب برای ‌هدیه تبلیغاتی

انتخاب لوگو و آرم مناسب برای ‌هدیه تبلیغاتی که بیانگر فعالیت برند و تبلیغات کسب و کار شما باشد باید متناسب با محصول یا محصولاتی که ارائه می‌دهید طراحی گردد. آرم و لوگوی برند شما بیشترین تأثیر را در ذهن مردم خواهد گذاشت. زیرا آن‌ها بعد از آن هر جا که آرم و لوگوی کسب و کار شما را دیدند به یاد محصولات و خدمات کسب و کار شما می‌افتند.

۲- ‌هدیه تبلیغاتی شما هدفمند باشید

شناختن هدف از مهم‌ترین کارها در انتخاب ‌هدیه تبلیغاتی است. کسب و کارهای مختلف ممکن است اهداف مختلفی را دنبال کنند. برای نمونه اگر شرکت شما قصد دارد که توجه افراد زیادی را برای بازدید از نمایشگاه تجاری جلب کند یا این که بخواهد فروش خود را افزایش بدهد در این صورت هدف شرکت ممکن است بسیار ساده باشد. شما می‌توانید هدفتان را تشکر و قدردانی از مشتریانتان قرار دهید که در طول این همه سال به برند شما وفادار بوده‌اند. برای این تشکر و قدردانی می‌توانید ‌هدیه تبلیغاتی مناسبی را به مشتریان وفادار شرکت خود بدهید.

۳- ‌هدیه تبلیغاتی شما با کیفیت باشد

نکته دیگری که باید در انتخاب یک ‌هدیه تبلیغاتی مناسب برای تبلیغات کسب و کار خود در نظر بگیرید این است که چیزی که به عنوان ‌هدیه تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه می‌دهید باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. زیرا ‌هدیه تبلیغاتی با کیفیت بد و پایین می‌تواند تصویر منفی از برند شما در ذهن مشتری ایجاد کند و در نهایت به کسب و کار شما ضرر وارد نماید.  

۴- ‌هدیه تبلیغاتی به کسب و کار شما مربوط باشد

از نکات دیگر در انتخاب یک ‌هدیه تبلیغاتی مناسب این است که باید بین کسب و کار شما و ‌هدیه تبلیغاتی که ارائه می‌دهید رابطه‌ای وجود داشته باشد. در واقع وقتی که مشتری‌ها از ‌هدیه تبلیغاتی شرکت شما استفاده می‌کند به یاد خدمات و محصولاتی که شرکت شما ارائه می‌دهد بیفتند. مثلاً اگر شرکت شما در زمینه مواد غذایی است می‌توان از پیش بند که لوگوی شرکت بر روی آن نقش بسته یا نوشیدنی تبلیغاتی استفاده کرد.

۵- توزیع ‌هدیه تبلیغاتی با یک روش برنامه ریزی شده

توجه داشته باشید که اگر ‌هدیه تبلیغاتی خود را به صورت یک روش برنامه‌ریزی شده توزیع کنید تأثیرگذاری آن بهتر و بیشتر خواهد بود. برای مثال، شما می‌توانید یک ایمیل برای مشتریان خود در رابطه با توزیع کالای رایگان پیش از یک رویداد مهم بفرستید. این اقدام باعث افزایش ترافیک بیشتر در این رویداد خاص خواهد شد. همچنین این کار باعث می‌شود که افراد واجد شرایط بیشتری در آن رویداد خاص شرکت کنند.

۶- ‌هدیه تبلیغاتی را شخصی سازی کنید

نکته دیگری که باید در انتخاب ‌هدیه تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار خود(تبلیغات کسب و کار) توجه کنید این است که می‌توانید ‌هدیه تبلیغاتی را شخصی‌سازی کنید. برای شروع می‌توانید نام شخص گیرنده را بر روی ‌هدیه تبلیغاتی درج کنید. یا می‌توانید برای مثال بر روی یک ماگ عکس خود آن شخص یا کودکش را قرار دهید. این کار باعث می‌شود که آن مشتری تعلق خاطر بیشتری به محصولات و برند کسب و کار شما داشته باشد.

۷- ‌هدیه تبلیغاتی برای هدیه دادن به دیگران

این که به مشتریان خود ‌هدیه تبلیغاتی بدهید که به دیگران هدیه دهند یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان توجه مشتریان دیگری را به سوی کسب و کار خود جلب کنید که آن‌ها نیز بتوانند آن را به شخص دیگری هدیه بدهند؛ در این صورت با دادن ‌هدیه تبلیغاتی خوب و مناسب شما خواهید توانست با تعداد رو به افزایشی از مشتریان به روشی مقرون‌به‌صرفه مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *